Predaj letných a zimných pneumatík


.. pneu za skvelé ceny!


Najpredávanejšie pneumatiky za najlepšie ceny!

Pneumatiky majú vplyv na bezpečnosť, komfort a hospodárnosť prevádzky každého automobilu. Prvnú vzduchom plnenú pneumatiku vynašiel J. B. Dunlop v osemdesiatych rokoch devätnásteho storočia. Odvtedy prešla pneumatika v priebehu rokov búrlivý vývoj. Zmenami prešiel tvar pneumatiky, kedy pôvodné úzke plášte boli nahradené tzv. balónovými, diagonálna konštrukcia bola nahradená revolučnou radiálnou, profilové číslo pneumatiky sa zmenšovalo až na súčasné nízkoprofilové pneumatiky.

Vedľa toho prebiehal vývoj dezénov, rôznych materiálov a technológií výroby. Na konštruktérov moderných pneumatik sú kladené vysoké nároky.

Moderná pneumatika má zaručovať čo najlepšiu stabilitu jazdy, presnosť riadenia, jazdný komfort, schopnosť brzdenia na mokru a zhoršených klimatických podmienok, odolnosť proti vzniku aquaplaningu, nízky valivý odpor, životnosť, nenáročnosť na údržbu. Pretože si niektoré požiadavky do istej miery protirečia, je výsledkom optimálny kompromis zo všetkých týchto požiadaviek.




Delenie pneumatík a ich materiály


Základné delenie pneumatík je na letné a zimné, ale možno ich rozdeliť aj do ďalších podskupín. Spojením vlastností letných a zimných pneumaík sa vyznačujú univerzálne pneumatiky (celoročné), ktoré sú istým kompromisom a prevádzka v extrémnom zimnom či letnom počasí nie je pre ne ideálna. Sú určené pre menej náročných užívateľov. Z konštrukčného hľadiska je dnes veľká väčšina pneumatík používaná radiálna. Tieto peumatiky sa objavili už koncom štyridsiatich rokov minulého storočia, ale trvalo ešte takmer dvadsať rokov, kým sa presadili. Diagonálne pneumatiky sa prestali vyrábať až v sedemdesiatich rokoch, niekde dokonca ešte neskôr.

Podľa maximálnej rýchlosti vozidla, na ktorú sú pneumatiky zkonštruované sú stanovené ich rýchlostné kategórie (Speed Index - SI). Pomerom výšky k šírke sa delia pneumatiky na štandardné s pomerom 65 až 80 percent a nízkoprofilové s bežným pomerom 30 až 45 %. Dezény sú delené na smerové, nesmerové, symetrické a asymetrické. Pneumatiky sa delia ešte na tzv. "čierne" a "zelené", ktoré sa od seba odlišujú valivými vlastnosťami, čo má za následok nižšiu spotrebu u "zelených" pneumatík.

Základným materiálom pre výrobu pneumatík kaučuk, ktorý tvorí až 38 %. Asi 30% pripadá na plnidla ako sú sadze, silika (podľa podielu siliky sa pneu delia na "čierne" a "zelené"), zlúčeniny uhlíka. Výstuhy (oceľové pletivo, vlákna z rayonu a nylonu) tvoria asi 16%, približne 10% tvoria zmäkčovadla a cca 4% chemikálie potrebné pre vulkanizáciu. Zvyšok tvoria chemikálie pre ochranu pred stárnutím a ostatné suroviny. Konštrukcia pneumatík má behúň s dezénom, nárazník, oceľový a textilný kord, bočnice a výstužné pätkové lano.


Čo ste o pneumatikách nevedeli..



Zavedenie smernice (EC) No 1222/2009 na označovanie pneumatík

VV roku 2012 boli v rámci nariadenia (EC) No 1222/2009 zavedené nové štítky na označovanie pneumatík. Cieľom týchto štítkov je lepšie informovať zákazníkov o troch kľúčových vlastnostiach pneumatík: bezpečnosti závisiacej od priľnavosti na mokrých vozovkách a faktorov týkajúcich sa životného prostredia poskytnutím informácií o spotrebe paliva a vonkajšej hlučnosti.

Goodyear Dunlop privítal nový systém označovania štítkami, pretože sme presvedčení, že zákazníkov povedie k obstaraniu bezpečnejších a ekologickejších pneumatík. Veríme aj tomu, že naše pneumatiky obstoja v konkurencii veľmi dobre, pretože sme sa vždy sústredili na vývoj pneumatík splňujúcich tie najvyššie bezpečnostné a ekologické požiadavky. So zavedením jednotného systému označovania pneumatík bude pre zákazníkov ľahšie porovnať rozdiely medzi značkami, vďaka čomu budú môcť nakúpiť na základe kvalitných informácií.

...kedy musíte a kedy nemusíte používať zimné pneumatiky?

podľa čl. zákona §38 Osobitosti premávky v zimnom období
1. Ak sa na vozovke nachádza súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza, vodič motorového vozidla kategórie M1 a N1 môže také vozidlo použiť v cestnej premávke, len ak je toto vozidlo na všetkých nápravách vybavené zimnými pneumatikami s označením „M+S“, „M.S“ alebo „M & S“; motorové vozidlá kategórie M2, M3, N2 a N3 musia byť vybavené takými pneumatika aspoň na jednej z hnacích náprav v čase od 151. novembra do 31. marca v prípadoch, ktoré sú uvedené v časti vety pred bodkočiarkou.
2. Ustanovenie odseku 1 neplatí
b, pre terénne motorové vozidlo,
c, pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu
3. Vodič motorového vozidla je povinný zabezpečiť splnenie podmienky podľa odseku 1, ak vzhľadom na ročné obdobie možno predpokladať, že na trase, ktorou bude s motorovým vozidlom prechádzať, bude sa na vozovke nachádzať súvislá snehová vrstva, ľad alebo námraza.
Zákon o cestnej premávke z 3.decembra 2008

...manipulácia s pneumatikami a ich skladovanie.

Pneumatiky musia byť skladované :
- vo vetranej a suchej miestnosti s miernou teplotou, mimo priamé slnečné svetlo a mimo nepriaznivé klimatické podmienky.
Pneumatiky musia byť:
- vzdialené od akejkoľvek chemickej látky, rozpúšťadla alebo ropnej látky, ktoré by mohli porušiť gumu.
- vzdialené od akéhokoľvek predmetu, ktorý by mohol preraziť gumu (kovové a drevené hroty a pod.)
Neskladujte pneumatiky dlhodobo v stĺpcoch. Výnimku tvoria len prípady, kedy sú pneumatiky obuté na ráfiku a nahustené. Nezaťažujte pneumatiky inými predmetmi. Pneumatiky musia byť vzdialené od akéhokoľvek zdroja ohňa, veľmi vysokých teplôt a elektrických výbojov (akumulátorové nabíjačky). Pri manipulácii s pneumatikami sa doporučuje užívať ochranné rukavice

...na pneumatike je možé zistiť, kedy bola vyrobená?

Jedná sa o tzv DOT - kód, ktorý sa skladá zo štyroch čísel - prvé dve pozície uvádzajú týždeň výroby, druhé dvojčíslie znamená rok výroby napr. 3707 zmanená výrobu v 37 týždni v roku 2007. Na pneumatike uvedené označenie nájdeme na bočnici v ohraničnení oválom, alebo býva označená nápisom DOT

...na pneumatike môžete zistiť, pokiaľ sa môže opotrebovať?

Podľa tvz. TWI - indikátora opotrebenia behúňa (Tread Wear Indicator), niektorí výrobcovia používajú na pneumatike ako ozačenie TWI indikátora svoje logo - napr. MICHELIN používa ako TWI indikátor postavičku Bibendum, Dunlop svoje logo a pod.

...takmer 25% peumatík jazdí podhustených?

Je to tak! Takmer 25% pneumatík kontrolovaných pracovníkmi v pneuservisoch bolo podhustených o viac než 10%. Podhustenie spôsobuje nadmerne rýchle opotrebovanie behúňa v ramenách, jeho nerovnomerného opotrebovania a často vedie aj k deštrukcii pneumatiky.


MÁTE ZÁUJEM O SPOLUPRÁCU?
Napíšte nám na marian@pneuvia.sk